دیجی درب

ساخت وبلاگ

یکی از پرطرفدارترین و پراستفاده‌ترین درب های موجود، درب های چوبی هستند که توانسته‌اند محبوبیت زیادی پیدا کنند. کاربرد درب های چوبی بسیار زیاد بوده است و می‌توان از این نوع درب ها به عنوان درب اتاق خواب، درب ورودی منازل و درب ساختمان استفاده نمود. دوام و کیفیت بالایی که درب چوبی دارد باعث شده است تا علاوه بر مقاومت بالا و استفاده طولانی مدت از آن، جلوه‌ای ویژه به دکوراسیون خانه بدهد و فضای خانه را شیک‌تر نشان دهد.

درب چوبی در رنگ ها و طراحی های مختلف ساخته و تولید می‌شود، از این رو این درب با اکثر سبک های  دکوراسیون مدرن و کلاسیک هماهنگ می‌شود و زیبایی بسیار خاصی ایجاد می‌نماید. همچنین رنگ های متنوعی که در طراحی درب های چوبی استفاده می‌شود، موجب تمایز این نوع درب با سایر درب های موجود در بازار می‌شود. برای اطلاع از انواع درب چوبی، مزیت های درب چوبی و قیمت انواع درب چوبی تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

درب چوبی اتاق خواب

پرکاربرد ترین نوع درب چوبی، درب اتاق خواب است. ویژگی مهم درب چوبی این است که می‌توان به عنوان درب اتاق خواب از رنگ ها و طرح های مختلفی بر روی آن استفاده نمود که زیبایی درب را چند برابر می‌سازد. درب های mdf  و hdf از نوع درب های چوبی مناسب برای اتاق خواب هستند که به دلیل استفاده از پشم سنگ در ساخت آن عایق صوتی و حرارتی بسیار خوبی هستند.

درب چوبی ام دی اف

نوع دیگری از انواع درب چوبی که زیبایی خاصی نیز دارد،‌ درب چوبی mdf است. مقاومت درب ام دی اف نیز بسیار زیاد است و ‌می‌توان بدون نگرانی از آن استفاده نمود. کیفیت و دوام درب های ام دی اف باعث شده است تا یکی از انتخاب های اصلی افراد برای خرید درب های چوبی باشد. درب ام دی اف در ضخامت های مختلف تولید می‌شود که در موارد گوناگون می‌توان از این درب استفاده نمود.

درب های HDF

تولید و استفاده از درب های چوبی اچ دی اف امروزه بسیار رواج پیدا کرده است. لایه hdf که در ساخت این درب چوبی از آن استفاده می‌شود، باعث کیفیت و زیبایی بیشتر شده است و در نتیجه طرفداران بیشتری نیز پیدا می‌کند. اگر به دنبال درب چوبی هستنید که علاوه بر زیبایی مقاومت بالا نیز داشته باشد، درب های اچ دی اف گزینه بسیار مناسبی خواهند بود.

درب پلی وود

یک نوع از درب های چوبی ضد آب موجود در بازار،‌ درب های پلی وود است. این نوع درب به واسطه خاصیت ضد‌آب بودن توانسته است جایگاه ویژه‌ای پیدا کند. ویژگی های دیگر این نوع از درب های چوبی شامل مقاومت در برابر ضربه، دوام بالا و ضد حشرات است که همه این ویژگی ها باعث شده است تا درب پلی وود انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد.

قیمت درب های چوبی

درب های ورودی از اجزای بسیار مهم در دکوراسیون داخلی خانه هستند که با انتخاب درست می‌توان زیبایی فضای داخلی خانه را چند برابر نمود. برای انتخاب و خرید درب چوبی مناسب باید انواع این درب ها و ویژگی هر یک را بررسی نمود. در مطالب بالا در رابطه انواع درب چوبی اطلاعات مهمی به شما داده شد تا بتوانید با بررسی هر یک از درب های چوبی درب مناسب خود را انتخاب نمایید. برای مشاهده لیست قیمت درب ضد سرقت ساختمان، درب داخلی اداری و خرید درب های چوبی می‌توانید به فروشگاه اینترنتی دیجی درب مراجعه نمایید.

 

دیجی درب...
ما را در سایت دیجی درب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : dgseo dgseo بازدید : 234 تاريخ : چهارشنبه 31 فروردين 1401 ساعت: 12:54

یکی از مهمترین بخش های هر خانه که نیاز به درب باکیفیت دارد، اتاق خواب ها هستند. این بخش از خانه به دلیل اینکه محل خواب و استراحت های میان‌روزی است نیاز به برقراری آرامش دارد. وجود یک درب اتاق خواب مناسب و باکیفیت می‌تواند این آرامش و راحتی را ایجاد نماید. اما کدام درب برای اتاق خواب مناسب است؟

درب هایی که به عنوان درب اتاق خواب استفاده می‌شوند از نظر نوع متریال و روش ساخت در دسته بندی های مختلف قرار می‌گیرند. در این دسته بندی انواع درب اتاقی به صورت درب روکش پی وی سی، درب اچ دی اف و درب ABS هستند. دانستن اطلاعاتی در رابطه با انواع درب اتاقی باعث می‌شود تا نکات مهم و ویژگی های هر یک از این درب ها را بهتر بشناسیم و بتوانیم انتخاب راحت‌تری در بین انواع درب اتاقی داشته باشیم.

در ادامه این مطلب انواع درب اتاق خواب و ویژگی هایی که باعث خاص بودن این درب ها شده است را بیان می‌نماییم.

درب اتاقی MDF

درب اتاق خواب ام دی اف از نوع درب های داخلی است و کیفیت بسیار خوبی دارد. ویژگی های مهمی که درب MDF دارد باعث شده تا در اتاق خواب ها نیز از این نوع درب استفاده نمایند. شباهت درب MDF اتاق خواب و درب ABS در روکش آنها است که به صورت یکسان است اما از نظر ضخامت کمی متفاوت می‌باشد.

درب اتاق خواب روکش پی وی سی

درب اتاق خواب روکش پی وی سی از انواع درب های اتاقی است. درب روکش pvc از تنوع طرح و رنگ بسیاری برخوردار است و دارای چند دسته است. در ساخت این نوع درب ها از کلاف چوب روس و پنل های ام دی اف استفاده می‌شود. در ادامه ساخت این درب روکش pvc بر روی آن وکیوم می‌شود.

روکش های زیادی که برای این درب ها موجود است باعث شده تا مدل های مختلفی از آن در بازار موجود باشد. برای خرید درب اتاق خواب روکش پی وی سی ابتدا طرح مورد نظر را انتخاب کنید. سپس می‌توانید از بین روکش های مختلف مثل افرا، گردو، بلوط و روکش های دیگر روکش مناسب را انتخاب نمایید. علاوه بر درب اتاقی می‌توان از درب های روکش pvc برای سرویس بهداشتی و حمام استفاده نمود چرا که عایق بسیار خوبی در برابر آب و رطوبت است.

درب اتاقی اچ دی اف

درب اتاق خواب اچ دی اف محصولی بسیار باکیفیت است که با داشتن قیمت مناسب نیز تبدیل اولویت خرید بسیاری از افراد شده است. در ساخت این درب اتاقی نیز همانند درب روکش pvc از کلاف چوب روس استفاده می‌شود. به دلیل استفاده از شبکه هانی کام، درب HDF بسیار مستحکم می‌باشد.

بر خلاف درب روکش پی وی سی، این نوع درب اتاق خواب طرح های زیادی ندارد و انتخاب ها کمی محدود است. اما در برخی موارد می‌توان آن را رنگ نمود و یا بر روی آن روکشی قرار داد.

درب ABS

از ساده‌ترین درب اتاق خواب در طرح و رنگ می‌توان درب های abs را نام برد که به واسطه همین سادگی مورد تایید بسیاری از مشتریان است. روکش های متفاوتی که بر روی این درب می‌توان استفاده نمود باعث شده تا رنگ های مختلفی از این درب وجود داشته باشد.

درب اتاق خواب ای بی اس بر خلاف ظاهر ساده‌ای که دارد، از اسکلت بسیار مستحکمی برخوردار است که مقاومت درب را بسیار افزایش داده است. اگر به دنبال طرح و رنگ خاصی از درب ها نمی‌گردید درب ای بی اس می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد.

خرید درب اتاق خواب

اگر قصد خرید دربی مناسب به عنوان درب اتاقی دارید، حتما قبل از خرید به نکات گفته شده توجه نمایید تا انتخاب و خریدی مطمئن داشته باشید. برای مشاهده لیست قیمت انواع درب داخلی، درب اداری و خرید درب اتاق خواب به فروشگاه دیجی درب مراجعه نمایید تا بهترین درب ها را مشاهده نمایید.

 

دیجی درب...
ما را در سایت دیجی درب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : dgseo dgseo بازدید : 122 تاريخ : چهارشنبه 24 فروردين 1401 ساعت: 12:03

امروزه در هر خانه و یا دفتر کاری درب های mdf موجود هستند که می‌توانید این نوع درب ها را در قسمت های مختلف ساختمان و محل کار مشاهده نمایید. MDF (medium density fiberboard) تقریبا در تمام محصولات چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از وسایلی که از جنس تحته های ام دی اف است، درب mdf می‌باشد که کاربرد فراوانی در زندگی افراد پیدا کرده است. دلیل این کاربرد فراوان ویژگی های منحصر به فرد آن است که در این مقاله در مورد مزایای درب mdf اطلاعات مهمی داده می‌شود.

 ام دی اف نوعی تخته فیبر مانند است که از خرده چوب های نرم و سخت تشکیل می‌شود. تخته ها و درب mdf در فشار و حرارت بالا تولید می‌شوند. پس از ساخت درب ام دی اف می توان آن را روکش نمود. روکش های متنوعی از درب ام دی اف موجود هستند که این روکش ها علاوه بر زیبایی درب موجب دوام و مقاومت بیشتر آن می‌شود که در نتیجه طول عمر محصول افزایش می‌یابد. در بعضی موارد این روکش ها قابلیت بیشتری به درب می‌دهد و می‌توان از درب ام دی اف به عنوان درب سرویس بهداشتی و حمام استفاده نمود چرا که روکش مخصوص باعث ضدآب شدن درب می‌شود.

اندازه‌های مختلف درب mdf

مهم‌ترین مزیتی که درب mdf دارد این است که دارای ضخامت های مختلف است. این یکی از قابلیت های ورق های ام دی اف است که درب ام دی اف را متفاوت ساخته است. ضخامت این ورق ها از 2 میلی متر تا 60 میلی‌متر است. اندازه های بیشماری از ضخامت ها موجود هستند تا بتوان بهترین انتخاب را داشت.

سطح صاف

در ساخت درب mdf از صفحه های بزرگی که از جنس فولاد هستند، استفاده می‌شود که باعث صافی و یکدست شدن ورق های ام دی اف می‌شود. صاف بودن سطح درب ام دی اف رنگ پذیری آن را راحت تر می‌سازد و روکش ها بهتر بر روی درب قرار می‌گیرند.

استحکام بیشتر

اتصال درب با قطعات چوبی که در طول کلاف ها قرار دارد موجب مستحکم‌تر شدن درب ام دی اف می‌شود. کلاف‌هایی که در بالا و پایین درب قرار دارد، تقویت شده است و ضخامت آنها دو برابر قسمت های دیگر درب است.

روکش های مختلف

درب mdf که روکش پی وی سی بر روی آن قرار گرفته است، مقاومت آن افزایش می‌یابد و از سایر روکش ها مقاومت بیشتری دارد. روکش چوبی که بر روی درب درب ام دی اف قرار دارد، به صورت رنگ های پلی استری هستند. نوع دیگری از روکش ها، پی وی سی هستند که خاصیت ضدآب دارند و برای درب های سرویس بهداشتی و حمام استفاده می‌شود.

 معایب درب Mdf.

ضدآب نبودن

درب mdf به دلیل وجود الیاف بسیار ریز در ساختار خود، در صورت وجود رطوبت آن را سریع جذب می‌کند. همین امر موجب متورم شدن درب ام دی اف می‌شود و به تدریج دچار پوسیدگی می‌شود.

ترک خوردگی درب mdf

در صورتی که از درب هایی با مواد بی‌کیفیت ساخته شده است، استفاده شود ممکن است به تدریج دچار ترک خوردگی شود و ظاهر اولیه خود را از دست بدهد. همچنین اگر می‌خواهید کنده‌کاری بر روی ورق های mdf انجام دهید، نهایت دقت را داشته باشید چرا که به سادگی خرد می‌شود.

حاوی فرمالدئید

برای اینکه همه الیاف در کنار هم قرار گیرد از چسب استفاده می‌شود که حاوی فرمالدئید است. این ماده هنگام برش دادن درب mdf و یا سنباده کاری غبار زیادی آزاد می‌شود که منجر به بروز مشکلات تنفسی شود.

جمع بندی

در این مقاله با مزایا و معایب درب mdf آشنا شدید. درب ام دی اف از درب های پرکاربرد در بازار هستند که کاربری متفاوتی نیز دارند. درب های ام دی اف با روکش های مختلف موجود هستند که بسته به نیاز خود می‌توانید این محصولات را تهیه نمایید. برای مشاهده انواع درب ضدسرقت، درب داخلی اداری و خرید درب MDF به فروشگاه دیجی درب مراجعه نمایید.

دیجی درب...
ما را در سایت دیجی درب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : dgseo dgseo بازدید : 189 تاريخ : چهارشنبه 17 فروردين 1401 ساعت: 12:36